Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

Sınıf kini
Sınıf kini çoğunlukla sınıf kini olarak ifade edilmez. Her şeyin altındaki sınıf kini, kültür unsurlarının dolayımıyla görünür olmaktadır. Süreğen ve derinleşmiş eşitsizlik koşullarında devamlı üretilen ve büyüyen sınıf kini, eşkal değiştirerek kimliğin çeşitli kisveleriyle ortaya çıkmaktadır. Asgari ücretle çalışan inşaat işçisi, sınıf kinini holding patronuna karşı değil kolunda dövme var diye büro çalışanına, bira içtiği için mühendise, arabası var diye doktora karşı beslemektedir. Zavallı hamal, bu halde olmasının sorumlularına oy verirken sınıf kinini kolunda dövme var diye büro çalışanına yöneltir. Ezilenlerin sınıf kini, egemen sınıfa değil eğer dindar ise Cumhuriyetçi-laik orta sınıfa, laik-cumhuriyetçi ise fakir dindarlara yöneltilmiştir. Sınıf kinini kontrol eden, siyasal gücü eline alır. 21. yüzyılda dünyada sermaye sınıfının ve bunun yerel bir uygulaması olarak Türkiye'de siyasal islamcıların en büyük başarısı, ezilenlerde kaçınılmaz olarak oluşan ve biriken sınıf kinini, sınıf ekseninden sıyırıp kültürel eksene aktarabilmiş olmalarıdır. Emek-sermaye çelişkisinin gündelik yaşama yansıması olan sınıf kininin ekseni, din-laiklik eksenine oturmuştur ve okun ucu yanlış yerleri göstermektedir. Bu koşullarda emek-sermaye çelişkisinin keskinleşmesi doğrudan doğruya ezilenlerin kurtulmasına yol açmayacaktır. Böyle bir durumda ezilenlerin kurtulabilmesi, çelişkinin keskinleşmesine değil, sınıf kininin ekseni ve yönünün değişmesine bağlıdır. Yüz milyonlarca dolar serveti olan sermayedara değil, kolunda dövme olan asgari ücretli işçiye, tiyatroya giden öğrenciye, plajda bikini giyen orta sınıf kadına yönlendirilmiş sınıf kini, egemenlerin en büyük servetidir.
Sayfa 164 - Bulut YayınlarıKitabı okudu
·
57 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.