·204 syf.····Okunma: 27 Şubat 2023 01:49 Kitap tam bir dönem kitabı! Türk yurtlarının işgali, milletin çaresizliği bir yandan İstanbul'daki salon hayatının öylece devam etmesi...Kitapta Anadolu'yu Fahri temsil ederken Avrupa'yı Behiç temsil ediyor. Bir nevi Felatun Bey ile Rakım efendi...Yazarımız pek de tarafsız olmayarak Behiç gibi olan bu "avrupa düşkünlerini" yerden yere vuruyor. Yazarımızın bu yanlılığı düşünce ne olursa olsun insanı ana düşünceden uzaklaştırıyor. Öyle ki ana temayı kendimiz çıkaramıyoruz yazarımız bizim için karakterlerin ağzından ana fikri sık sık veriyor. Yuvasını beğenmeyen ve salonlulara özenen kızlara da "sözde kızlar" ismini veriyor, Belma(Hatice) de bu sözde kızlardan birisi. Kitabın sonunda Hatice'nin intiharını neredeyse iyi oldu diğer kızlara da örnek oldu, felaketlerini önledi diyebilecek kadar ileri gidiyor yazarımız.
Kitap alelacele bir millet sevgisi ile yazılmış, karakterleri de pek derin olmayan bir kitap. Bir avazda bitirebileceğiniz bir Peyami Safa eseri diyebilirim.Keyifli okumalar:)