Kutuplarla İlgili En Önemli Şey…..
. “İnanç geçerlidir, inançsızlık da geçerlidir ve her ikisi de kültür İçin zorunludur.” ; en önemli şey bu iki kutup arasındaki yaratıcı gerilimdir. (Sf.48-49) .
Sayfa 48 - AYRINTI YAYINEVİ, 3. Basım, Kasım 2021, İngilizceden Çeviren: Akın Emre Pilgir
·1 alıntı·
35 Gösterim
1 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
Gnosei Seauton
Gönderi Sahibi
Hangi kutupta yer alırsa alsın, buna inanan taraf, diğeri inanmasa bile burada sözü edilen “yaratıcı gerilimi” yönetebilir… diye düşünüyorum. Tek başına üstlenmesi çok zorlayıcı olsa bile… Ama şu da var, insan görünüş olarak bir kutupta yer alsa bile, duygu ve hisleri de o kutba aitse, bu durumda bir yaratıcılık sergilemesi pek mümkün değil. Kutbun olsa bile, diğer kutupla olan etkileşiminde kutupsal düşünmeyecek, hareket etmeyecek ve hissetmeyeceksin elinden geldiği kadar, (dolayısı ile özel yaşamında da) yoksa bundan bir hayır ( +yaratıcılık) çıkmaz 🤔 Diye düşündüm, düşünüyorum.