10/10
·273 syf.··
2023 31. kitabı
Aslında hiç kimse korkusuz değilmiş, bazı şeyleri korkarak biz korkusuz yapıyormuşuz, hepsi buymuş. #infaz 'da bir cinayet ve onu araştırmaya başlayan jandarma giriş yapılıyor kurguya. İlk bakışta #polisiye bir kitap gibi görünse de sayfalar ilerledikçe çok daha fazlası olduğunu anladım. Birçok önemli mesaj barındıran dolu dolu bir kitaptı. Gecenin bir vakti kasabanın ortasında bir cinayet işlenir. Ortada delil yoktur ve kimin yaptığı tahmin edilemez. Jandarma kasabalıları ile görüşmeye başlar, herkesin ifadesi alınır. Kasabalarda kendi arasında konuşmaya ve olayı irdelemeye başlarlar... Soruşturma devam ederken kasabanın gazetesine mektup ile bir hikaye gelir. Kimin gönderdiği belli değildir. Biz hem kasabadakileri tanıyıp soruşturmaya dahil olurken hem de gazeteye parça parça gönderilen hikayeyi kasabalılar ile birlikte okuyoruz. Kurgu içerisinde kurgu ... en sevdiğim Gazeteye gönderilen hikayede önce yetimhanede sonra da cezaevinde bulunan birisinin yaşadıkları ve hissettikleri anlatılıyor. Yaklaşık 40 yıllık bir dönemi okurken ülkemizin durumu, siyasi olaylar, insanların olaylar ve kendisinden daha çaresiz olanlara karşı tavırlarına da tanıklık ediyoruz. Yazar sade ve gerçekçi bir dil ile aktarmış olayları kitapta. Okurken yetimhanedeki o çocuğa, çocuklara çok üzüldüm. Korunması, kucak açılması gereken çocuklara uygulanan şiddet ve buna göz yumanlar kimsesiz diye kazancından çalanlar!!! Yardım etmek yerine kullanmaya çalışanlar... Şu an etrafımızda da yok mu bu tarz insanlar Allah onları bildiği gibi yapsın... Diğer taraftan ise insanları dolandıran kandıran bir insandan gülerek bahsedenler!!! Onun yaptıklarına göz yumarak onun suçuna ortak olduklarını fark etmiyorlar mı doğru söyleyenlere de ya duymamazlıktan gelirler ya da dışlarlar. Boşuna dememişler "doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovarlar" diye. İkinci şans vermek için çıkılan yolda şansı hak etmediklerini fark edip cezayı kendi elleriyle vermeye çalışan birisi. İntikam için suç işlemek sizi masum yapar mı Daha önce duyduğum bir söz aklıma geldi: " Bir katili öldürürseniz dünyadaki katil sayısı değişmez." Konuşması ve söylemesi kolay tabii... Okurken Ben olsaydım diye düşünmeden edemedim. Çok ayrıntıya girmek istemiyorum çünkü bu kitabı okumalısınız Kurgu, karakter yerleşimi, duygu aktarımı yerinde Yazarın tarzını ve anlatım biçimini de çok beğendim.
İnfazİnci Nida Coşkun · Mythos Kitap · 011 okunma
·
201 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.