Puan vermedi·72 syf.····Okunma: 05 Mart 2023 20:43 Kısa bir kitap ama çok şey anlatıyor, bu yüzden oldukça etkilendim. Her ne kadar dönemin Rusya'sını arka plana almış, çarpık düzeni eleştiriyor olsa da insanlığa dair söyledikleriyle, zamandan ve mekandan bağımsız, derinlemesine bir karakter çalışması olmuş. Önemsiz, küçük insanın sıradan basit bir yaşam içerisinde yaşamış olduğu sıkıntıları tüm gerçekliğiyle yansıtıyor. Kitabı okuyunca günümüzde de durumun hiç farklı olmadığı gerçeği tokat gibi yüzünüze çarpıyor. Hayatı boyunca paltosu için mücadele etmemiş, çok istemesine rağmen istediği o paltoya erişememiş ya da tam eriştiği andaki sevinci kursağında kalmamış, ciğeri beş para etmez insanlar tarafından haksız yere hor görülmemiş insanların, asla verdiği o buruk hissi anlayamayacağı bir eser olmuş...