Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

240 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
10 günde okudu
Freud bu eserini ''Psikanalize Giriş Dersleri''nin devamı olarak düşünerek kaleme almış. Psikanalize Giriş Derslerini halka açık bir şekilde verirken, Yeni Giriş Dersleri'ni hastalığından dolayı kitabını ''hayali bir dinleyiciye'' karşı verdiğini belirtir. Yeni Giriş Derslerini, Giriş Dersleri'nin devamı olacak şekilde numaralandırmaya devam eder. Kitap Freud'un değişen görüşlerini açıklamayı içeriyordu. Bu yüzden kitap psikanalizle tanışmış, bilgili bir kitleye hitap ediyor. 29. Ders: Rüya Teorisinin Yeniden Gözden Geçirilmesi: Bu bölüm Giriş Dersleri'nin bir nevi tekrarı dışında çok az yeni bilgi barındırır. 30. Ders: Rüyalar ve Gizemcilik: Rüyalar ve telepati arasındaki ilişki, geleceği görme ve mistik fenomenleri arasındaki ilişkiyi tartışıyor. Okültizmi reddederek olaya bilimsel bir bakış açısıyla bakıyor. Ancak bilimin okültizmin görüşlerini tamamen çürütemeyeceğini itiraf ediyor. Zihnin telepatik aktarımını tartışırken düşünce aktarımının olabileceğini ama psikanalizin bu durumu mistisizmden daha iyi açıkladığını ifade ediyor. 31. Ders: Ruhsal Kişiliğin İncelenmesi: Freud bu bölümde ''Yapısal Kuram'ını açıklıyor. Id- Ego- Super-ego: Ruh, her biri diğerlerinden farklı olan ve yine de onlarla sürekli etkileşim halinde olan üç temel alana bölünmüştür: Id, Ego ve süper-ego. Ego veya bilinçli zihin, psişenin en bilinçli ve dış gerçekliğe en yakın kısmıdır. Süper ego, egonun faaliyetlerini yargılarken bir tür vicdan işlevi gören, egoyu gözlemlemek için ondan ayrılan egonun bir parçasıdır. İd, en bilinçsiz olanıdır, bastırılmış dürtülerin ve içgüdüsel taleplerin yeridir. Kaotiktir. Hem sağlıklı hem de sağlıksız psişenin bu çeşitli yönlerini birlikte ne kadar iyi uyumlu veya uyumsuz çalıştığıyla açıklandığını belirtiyor. Amaç:egoyu güçlendirmek, egoyu süper-egodan daha bağımsız kılmak, algı alanını genişletmektir. Ve meşhur sözünü bu kısımda söyleyecektir: ''İd'in olduğu yerde ego da olacaktır.'' (Wo Es war, sol Ich Werden) 32. Ders: Kaygı ve İçgüdüsel Yaşam: "Ketlenme, Belirti ve Kaygı adlı kitabında ortaya konan ve kaygıyı yaratan şeyin bastırma olmadığını savunan yeni teoriyi anlatıyor; egoda olan kaygı, bastırmayı yaratır olarak fikrini değiştiriyor. Kaygıları -Gerçekçi Kaygı- Nevrotik Kaygı- Ahlaki kaygı olarak ayırıyor. Nevrotik kaygının her zaman cinsel, yaşamın bir sonucu olduğunu savunuyor Libido ancak tatmin edilmediğinde, nevrotik bir kaygı oluşacaktır diyor. 33. Ders: Kadınlık: Freud'a göre erkekler ve kızlar hayatlarının erken evrelerinde oldukça benzerdirler, sevgilerini anneye yönlendirirler. Ancak fallik dönemde ayrılmaya başlarlar. Erkekler ilgilerini anneye devam etttirirken kızlar ilgilerini babaya yöneltirler. Bu nasıl olur? Kızlar penis eksiklikleri için anneyi suçlarlar. Bu durumdan dolayı sevgilerini anneden babaya kaydırırlar. Erkek penis duyarlılığını devam ettirirken kız, klitoris duyarlılığını vajinaya devretmek zorunda kalıyor ve daha sonra Penis kıskançlığı yaşamaya başlarlar diye ifade ediyor. İğdiş edildiğinin keşfedilmesi ile kadında; 1-) Cinsel ketlenme yada nevroz 2-) Erkeklik kompleksi nedeniyle kişilik değişikliği 3-) Normal kadınlık Kız çocuklarının bebekle oynamasını; pasifliğin yerine aktifliği koyarak ve anneyle özdeşleşmeye hizmet etmesi olduğunu savunur. Freud bu yaşanan sürecin kızlar için erkeklerden daha karmaşık olduğunu itiraf ediyor. Ödipus kompleksi kızlarda daha geç yıkıldığı için süper-ego gelişiminin eksik kaldığını savunuyor. Kadınlardaki saldırganlığın baskı altına alınmasının mazoşistik dürtülerin gelişmesini kolaylaştırdığını belirtiyor. 34. Ders: Açıklamalar, Uygulamalar, Yönelimler: Freud bu bölümde Adler Ve Jung'u eleştiriyor. Jung'un ismini vermeyerek Jung'un kişinin geçmişini önemsemeyerek kendisinden koptuğunu açıklıyor. Adler'in Bireysel Psikoloji'sinin psikanalizin kırıntılarını hakikat sandığını ekliyor. Jung ve Adler'i gerçekleri kabul etmemekle eleştirr. Sonra çocuk, psikanaliz, eğitim bağlamında fikirlerini belirtiyor. 35. Ders: Bir Dünya Görüşü Sorunu: Psikanalizin dünya görüşü olup olmayacağı hakkındaki fikirlerini öne sürer. Bu bölümde din, bilim ve anlam ilişkisini açıklar. Burada Totem ve Tabu kitabındaki fikirlerinin bir özetini sunar. (Dinin psikanalitik özetini sunar.) Freud, Marx'ın dünya görüşlerini reddeder. Freud dünya görüşü din değil, bilim olmalıdır diyerek kitabını sonlandırır.
Psikanalize Yeni Giriş Dersleri
Psikanalize Yeni Giriş DersleriSigmund Freud · Öteki Yayınları · 201665 okunma
·
228 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.