Geleneksel eleştiri bağlamında eleştirmenler açısından yanlış olan bir diğer nokta da polisiye roman okurunun küçümsenmesidir. Ülkemizin en yetkin eleştirmenlerinden Fethi Naci bile bu yanlış anlayıştan kendini kurtaramamıştır. İlginç bir Dashiell Hammett incelemesinde "Hammett'in kalemi bir kamera gibidir, sanki yazmaz gösterir; bunun için açıklamalar, gereksiz betimlemeler yoktur" diye çok doğru bir saptama yaparken, inanılması güç bir genelleme yaparak şöyle devam eder: " Üstelik Hammett bunu, kültür düzeyi belli olan polisiye roman okurları için yapıyor". Sayın eleştirmenin, kanımızca dönemin ABD edebiyatının usta adamları Fitzgerald ve Hemingway'den hiçbir eksiği olmayan Hammett gibi bir yazarı zevkle okuyan okuyucuları böyle küçümsemesi inanılmaz bir durumdur. Fethi Naci herhalde Hammett'i okuyup zevk alanlarla Nat Pinkerton okuyucularını aynı nitelikte görmektedir. Fethi Naci'ye göre polisiye roman okuyan herkes kültür düzeyi belli yani seviyesinin düşük olduğu apaçık ortada olan kişilerdir. Ne diyelim, sıkı bir polisiye roman okuru olan Charles Dickens, Andre Gide, Somerset Maugham, François Mauriac, Andre Malraux, Ernest Hemingway, William Faulkner, Jean Paul Sartre, Jorge Luis Borges gibi romancılar, Allain-Souvestre ikilisinin ünlü "Fantomas" dizisine hayran olup "Fantomas Sevenler Derneği" kurmaya kalkan Guillaume Apollinaire, Blaise Cendrars, Max Jacob gibi edebiyatçılar, Churchill, Bukharin, Kennedy, II. Abdülhamid gibi siyaset adamları ve bu türün bizim edebiyatımızdaki meraklıları, örneğin bu konuda kitap bile yazan Salah Birsel, "polisiye romanın en köklü roman türü" olduğuna inanan Çetin Altan ve bizzat sıkı bir polisiye roman okuru olduğunu düşündüğümüz Fethi Naci'nin kendisi, herhalde Fethi Naci'ye göre "istisna" kişilerdir de biz sıradan polisiye roman okurları “kültür düzeyi belli" kişileriz!
Sayfa 33