Dönüşüm Kitabı okurken o günün Avrupa’sını hayal etmeye çalıştım. Sanayi toplumunun zirve yaptığı insanların zor şartlarda çalıştığı bir ortam düşledim. Günümüzde de insanlar gelişmekte ve geri kalmış ülkelerde aynı şartlarda çalışıyor. İş, ev dışında yaşamı ve zevkleri sınırlı olan insanlar bir Gregor olabilir mi? Kendimize daha fazla zaman ayırmaya ihtiyacımız var.