·687 syf.··Beğendi
···Okunma: 11 Mart 2023 00:00 Bu kitap beğenmeme hakkım olmayacak kadar güzeldi. Kitabın dili anlatımı vb. Hakkında yorum yapmayacağım ancak şunu söyleyebilirim ki kitap hayatımda okuduğum en akıcı olan kitaptı. Yani örnek vermek gerekirse resmen avcuma aldığım biraz kum gibi parmaklarımın arasından akıp gitti. Cidden karakterlerin -bir tek Raskolnikov 'un değil tüm karakterlerin- bütün ruh hallerini tamamen aklımızda canlanmasını sağlamış dostoyevski. Ve bunu yaparken de hiç sıkmamış bizleri. Açıkca söylemek gerekirse pesimistliğin doruklarında biriydim ve bağlı olduğum düşünceler ve idealler benim için hayatta en önemli şeylerdi. Fakat bu kitap cidden de hayata karşı olan bütün görüşlerimi, insanlara ve olaylara karşı olan bakış açımı tekrardan gözden geçirmeme sebep oldu. Kitap boyunca etkilendiğim kadar muhtemelen hayatımda hiç etkilenmemiştim ama şahsen kitabın sonu çok şaşırttı beni. Muhtemelen de herşeye karşı daha sorgulayıcı ve kesin olmayan şekilde bakmam gerektiği fikrinin de bana bu kadar sirayet etmesinin sebebi bu kitabın sonu olmuştur. Cidden dünyadaki bütün insanlara bir kitabı okutabilecek olsaydım, bu kitap suç ve ceza olurdu.