Puan vermedi·215 syf.··
2022 12. kitabı
Sen romanı Mehmet Uzun'un ilk eseri. Bu ilk eseri olmasına rağmen gayet güzel yazılmış. Doğuyu, Diyarbakırı, insanını, yaşayış biçimlerini, kültürünü çok güzel bir dille anlatıyor. "Sen", acılı, trajik bir yaşamdan, doğunun renkleriyle benzemiş pastoral bir manzara. Aynı insanın dününü bugününü iki farklı üslupla anlatan uzun, bu ilk romanında insanın zor şartlar altında verdiği yaşam mücadelesini, dayanma gücünün sınırlarını ve hayata bakış açısını bu manzaranın çerçevesi içine yerleştiriyor. Kitaba başladığımda ilk olarak isminin neden "Sen" olduğunu merak etmiştim sayfalar ilerledikçe bunun, Sen'in yani ırkından dolayı ötekileştirilen bir Kürt'ün hikayesi olduğunu fark ettim. Kitabın son sayfası bittiğinde aklıma şu sözler geldi: “Hangi çiçek, diğerini sarı açtı diye ayıplar? Hangi kuş, farklı ötünce diğerine yasak koyar? Derisinden, dilinden ötürü öldürülüyor insanlar. Ah insanlar! Herşeyi bulup kendini bulamayanlar.”
SenMehmed Uzun · İthaki Yayınları · 20114,774 okunma
·
53 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.