Kitap Pavel Pavloviç ve Velçaniçov adında birbirinden zıt iki karakterin sorunları, aşklarını ve acılarını konu alıyor. Bana göre bu iki adamın tek ortak noktası var o da bir zamanlar ikisinde aynı kadına hisler beslemesi. Kitapta net bir doğru yanlış yok kendi görüşleriniz size dayatmamış. Doğru veya yanlış olması tamamen size kalmış. Nasıl bir inceleme yapacağımdan emin değilim çünkü okuduğum ilk Dostoyevski romanı ve alışık olmadığım bir kalem olduğu için kitabı anlarken zorluk yaşadım. İlk baş çok sıkıcı geldi sonra ise merak uyandırdı en son ise bir anda bitti ne olduğu anlayamadım. Kitapta ilgimi çeken durum ise iki isim ile çevrilmesi biri "Kadın Budalası" diğeri ise "Ebedi koca" iki kelime de birbirinden farklı anlamlara geliyor bana göre neden böyle bir durum olduğunu da anlayamadım. Bu kitabı okuduktan sonra internette "Dostoyevski Kitapları Hangi Sırayla Okunmalı?" adında bir makaleyi okudum. Bu makaleye göre 13. sırada okumam gereken kitabı ilk okumuşum. Dostoyevski ve eserlerini anlamam için daha çok erken olduğu düşünüyorum. Dostoyevski'yi, bütün Külliyatı'nı okumam gerekiyor. Bu yüzden düzgün sıra ile bu kitaba bir daha şans vermek istiyorum.
Kadın BudalasıFyodor Dostoyevski