Puan vermedi·456 syf.··Beğendi
···Okunma: 18 Mart 2023 16:38 Uzun zamandır polisiye kitap okuyamıyordum . Aslında tam anlamıyla polisiye diyemeyiz çünkü felsefi yönüde çok kuvvetli . Kitabı genel itibari ile beğendim hatta hayran kaldığım bölümleri oldu , tabi eleştireceğim birkaç bir şey de var ama önce yazarımızdan bahsetmek istiyorum . Asıl ismi Rodney William Whitaker olan yazarımızın gizemli bir hayatı vardır . Çocuk denecek yaşta okulu bırakıp hayata atılmış , on yıl sokaklarda başı boş dolaşmış . Yaşanmamış sayılabilecek bir askerlik dönemi geçirmiş ardından dört ayrı bilim dalında dört ayrı diploma almış doktora yapmıştır . Paris başta olmak üzere birçok farklı şehirde yaşamış . Bilindiği kadarıyla yaşamı süresince elli kez mekan değiştirmiştir . Yazdığı kitapların bazılarını takma isim ile yazmıştır . Öldüğünde ise mezarının gizli tutulmasını vasiyet etmiştir . Kitaba gelecek olursak altı bölümden oluşan kitap go oyunu hamleleriyle 6 bölüme ayrılmıştır . Kitabın baş karakteri Nicholai Hel , yarı Rus , yarı Alman ve koyu bir Amerikan düşmanıdır . Şanghayda doğmuş , bir japon generali tarafından büyütülmüş . Ve daha sonraki hayatında go oyununu öğrenmek için bir japon bilgesinden ders almıştır . Ögrenilmesi çok zor olan Bask dili dahil yedi dili ana dili gibi konuşabilmektedir. Plastik kartla ya da kurşun kalemle bir insanı rahatlıkla öldürebilecek ustalıktadır . Yakın algılama yeteneği sayesinde ise yakından fotoğrafı çekilmeyen bir savaşçıdır. Japon hocasının yanında eğitim gördüğü sırada " Şibumi " ile tanışmıştır . Ve öğrendiği bu şeyin çok kıymetli bir hazine olduğunu anlamış , hayatını hep Şibumiye ulaşmak için geçirmiştir. Şibumi ; sessizlik , bilgiden çok anlayış , kendini kanıtlama gereği duymamak demektir . Kitabın devamında Hannah diye bir kızın Nicholai Hel ' den yardım istemesiyle ve emekli olan Hel ' in bu durumda vereceği kararları anlatır ve tutumunu anlatır . Kitabı özetini açıklayabildiğim kadar açıkladım son olarak beni rahatsız eden birkaç bir şeyden bahsetmek istiyorum . Öncelikle bazı yerlerde anlatımda çok fazla ayrıntıya girilmişti bu biraz sıkıcı bir durum oldu benim için . Ve kitabın son kısımlarına doğru siyasi olayların anlatımı bu konuda pek bilgisi olmayanlar için kafa karıştırıcı ve heyecan kaçırıcı oluyor . Kadınların , sürekli üstünde hakimiyet kurulan bireyler olarak gösterilmesi ve bir obje gibi görülmesi çok rahatsız ediciydi . Tüm bunlara rağmen şibumi kavramıyla ve görüşüyle tanışmak için kesinlikle okunmaya değer bir kitap .
Herkese iyi okumalar dilerim .