George Orwell, Dünya'nın birbiriyle kısıtlı savaş halindeki üç büyük otoriter devlete bölündüğü bir distopyayı anlatıyor. Kahramanımız Winston'un yaşadığı Okyanusya'da aksi bir düşünce kırıntısı bile düzene karşı gelme eylemi ifade ediyor.
Pandemi sonrasında her yerde gittiktçe otoriterleşen devletler ve ülkemizde neredeyse beşikten başlayan ulus-millet öğretisi, bana "Acaba 1984'ün hafifletilmiş bir versiyonunda mı yaşıyoruz?" sorusunu sorgulattı.