Ivan İlyiç’in ölümü kısa ancak çok etkileyici bir eser. Kişioğluna ne için yaşadığını sorgulatan, ölüm gerçeğini ve bilincini çok iyi bir şekilde aktarabilmesi en iyi olduğu kısmı. Karakterlerin özellikle İvan’ın yaşamı orta gelir seviyesindeki kişiler için o kadar tanıdık ki insan yıllar önce yazılan bu kitapta bu teknolojik modern dünyada dahi kendinden çok şey bulabiliyor. Yazarın ve hikayenin gücü işte tam bu noktada kendini gösteriyor. Tolstoy her zamanki gibi kendine hayran bırakıyor ancak bu kitapta yaşamın amacına dair sorduğu soruları burda cevaplamasa da diğer eserlerinde ve belkide en çok İnsan ne ile yaşar ile cevaplıyor. Muhakkak okunması gereken, kısa olduğu için ilk okuma alışkanlığının başlarında belki daha çok tercih edilebilir bir eser. Yazara saygı ve şükranlarımla.