·112 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Nisan 2023 16:26 .
Kitabın önsözünde diyor ki Nietczhe " Bu küçük yazı bir büyük savaş ilanıdır" Aha dedim; kılıçlar çekildi, şenlik başlıyor. Nitekim de öyle oldu, kitabın sonunda Tanrı'dan ahlaka, Soktates'ten Platon'a, şiirden estetiğe, kadından yaşamın ta kendisine kadar her şey delik deşik, kan revan ve içi boşaltılmış tüm putların...Sadece iki kişiyi ayırmış bizim deli Nietczhe, psikoloğum olarak tarif ettiği Dostoyevski ve Goethe' yi...
.
Okuması, okuyup anlaması, okuyup anlayıp sindirmesi çok zor bir kitaptı. Her sayfayı ikişer kere yüksek sesle okudum, odamdaki kitaplara, yatağıma dolabıma vaaz verir gibi okudum, yine de ben layıkıyla anlamasamda, odamdaki eşyalarımın " Nietczhe, bizi diskoya götür " dediğini duyar gibiydim:)
.
Kimine katılıp kimine katılmasam da, bir çok cümlenin paragrafın altı çizili şu an. İdrakımda yeni yeni pencereler açan, kapasitemin sınırlarında dolaşan ve beni zorlayan bu tür kitapları okumayı seviyorum. Yahu adam biraya, bira içenlere bile vermiş gamatayı, hoop dedim bira kırmızı çizgimiz. O zaman yorumu da şöyle bitirelim "Madem hepimizin sonu morg, yaşasın kırmızı Tuborg:) "....Kitapla kalın efenim...