Reis Bey kitabında bir hakimin başından geçenleri anlatıyor en başta çok gaddar ve duygusuz olan hakim sonradan yanlış bir idam kararı verdiğini öğreniyor ve değişiyor. Önceden çok gaddar ve duygusuz olan hakim sonra çok yumuşak biri haline geliyor ve iyi şeyler yapmaya çalışıyor hatta bu kitapta bir kumarhane baskını da var ben bu kumarhane baskınını kendi hayatı ile özleştirdigini düşünüyorum evet hakim kumarhaneye gidiyordu ama kumar oynamak için değil ki kitabı okuyunca bunu anlayacaksınız .Necip Fazıl kendisi de gerçek hayatta oraya kumar oynamak için gitmediğini söylüyordu .