Sevdiğim bir hocamın tavsiyesi ile okudum.
Öncelikle sade ve akıcı bir kitap ve genellikle klasiklerin ilk sayfalarının akıcı olmadığını düşünürdüm, bu düşüncemi yanıltan bir kitap oldu. Okurken kendimi kitabın içinde hissettim ve buna en çok yardımcı olan, kitabın ana kadın karakterinin ağzından anlatılması oldu. Olay gelişmeleri sade ve olması gereken süreç kadar tutulduğunu düşünüyorum. Kitabı yarıladığım zaman, sonunun mutsuz biteceğini düşünmekle beraber bir hayal kırıklığı yaşadım. Ama kitabın sonlarına doğru bu düşüncem silindi ve kitabın sonunda iyi ki okudum dedim. Ana kadın karakterinin gururunun zamanla, ana erkek karakterine bağladığını düşündüren bir kitap oldu. İlk defa bir romanda gururun aşkı harladığına şahit oldum.
Genellikle gururun aşkı sildiği bu hayatta, gururun aşkı harladığı bir kitap olmuş.
İYİ Kİ OKUDUM.
Aşk ve GururJane Austen