Puan vermedi·184 syf.····Okunma: 09 Nisan 2023 00:11 "İnsan Olmak", her kitapseverin mutlaka okuması gereken bir eser. Engin Geçtan'ın kalemi gerçekten güçlü. Kitapta, doğumundan ölümüne kadar insan davranışlarının nasıl şekillendiğinin altında yatan etmenler, toplumla iç içe yaşamak durumunda kalan insanın hayvani yönünü nasıl kontrol altına almak zorunda kaldığı ve insanın gerçekten kendini bulmadığında hayatını ve neslini nasıl etkileyeceği akıcı bir şekilde ortaya konmuş. Kitabına nokta koyduğu son paragraf beni oldukça etkiledi, burda da paylaşmak isterim. "İnsanlar sürekli seçim yaparlar, ama çoğu bunu kabul etmek istemez. Denize girmek için kıyıya gelen üç kişiden biri derhal suya dalabilir, diğeri sonunda nasıl olsa gireceğini bildiği halde bir süre suyun soğukluğunu deneyerek vakit geçirdikten sonra girebilir, sonuncusu ise girmekten vazgeçebilir ve girenleri seyreder. Bu bir seçimdir ve insan nasıl isterse öyle olur. Ama seçimlerin sonucunu da kabullenmesi koşuluyla!"..