Kadın…bu kelimenin anlamı bu kitapta o kadar derin olarak anlatılmış ki… Bir kadının özgürlük nidaları,bir kadının çektiği acılar,bir kadının zorla evlendirilmesi,bir kız çocuğunun ailesi öldürülünce bir adamla ‘evlenmek’ şartıyla aynı evde yaşaması. Bu kitabı herkes okumalı. Meryem’in acılarını yaşadığı hayatı herkes bilmeli. Bu hikayeler çok uzaklarda değil belki komşumuzda belki komşu ülkemizde yaşanıyor. Hem bir kadının hem bir erkeğin mutlaka okuyup ders çıkarması gereken bir kitap. Meryem’le beraber gülüp Meryem’le beraber ağlayacaksınız ve en önemlisi Meryem’den fedakarlığı öğreneceksiniz. Şiddetle tavsiye ederim lakin edebi dil olarak yazar basit bir dil tercih etmiş. Anlam ve sürükleyicilik açısından gerçekten çok güzel.