Yazar bu kitabını Fransayı toplumunu göz önüne alarak yazsa da ben okurken Türkiyeyi gördüm. Başka bir milletten okuyan bir de kendi devletini görür. Çünkü insanların davranışları kitleler halindeyken oldukça belirgin ve tahmin edilebilir… bu durumu bilerek kitabı okumak daha dehşet verici