9/10
·672 syf.··
2023 13. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 21 Nisan 2023 19:58
672 sayfalık bir kitap olduğu için bitirince inceleme yazacak kadar detayları hatırlayacağımı sanmıyorum o yüzden anlık tepki şeklinde ilerleyeceğiz birlikte her 200 sayfada bir güncelleme yaptığım bir inceleme ve finalle ilgili yorumlarım olacak yani kitabı üç yarı ve bir finale bölüyorum.... 1.Yarı: Başından kalkmazsanız kitabın  hızla geçip biteceğini düşünüyorum çünkü ilerde ne olur bilmiyorum ama kitap şu ana kadar klasik bildiğimiz ng kabal betimlemelerine sahip değil. Gecenin hikayesi serisinin dili gibi gidiyor ama daha az duruyor detaylarda ...        Kitabın içine hâlâ giremediğim ve uzaktan seyirci kaldığım için yazarın şaşırtma amacıyla verdiği bilgilere ee ne olmuş yani diye okuyup geçiyorum..                  Hiç içten gelen bir karakter yok Nova'nın kararları cesaret değil salaklık gibi geliyor ama kurgu dahilinde kızın yapabileceği bir şey de yok kendi dünyasına dönemiyor ve söylenmeden bir şeylere karışmadan oturması da beklenemezdi...               Amondan okuyanlar nefret etmiş ama o kadar boş yapan bir karakterki nefret edebileceğim bir vibe bile vermiyor bana. Diyaloğu geldiği zaman aha yine ne diyecek bu gerizekalı diyorum içimden :)) ...         Ayzer ilerde kızımızı arkadan bıçaklar mı ?öyle bir şey olursa şaşırırmıyım? bunlar ufak tefek sorular ama şimdilik hiç beraber kardeş gibi büyümüş bir ilişkileri varmış gibi durmuyor Başka bir dünyaya  adımını attığından beri kızla laf olsun diye karşılaşınca iki kelam etmeye başladı..     Nova her fırsatta Ayzeri görmek istiyor aklına geldikçe onu bulmaya çalışıyor( ana karakterle benim gerizekalılığım ve olaylardan ders çıkaramamam karşılaştırılırsa kim kazanır ? tek merakım bu)           Nova'ya sataşmak için kızın nefes almasını bekliyorlar resmen.. Hem kızı varis olarak getiriyorsunuz hemde kız varis olduğu için hiçbir davete veya konuşmaya icabet ettirmiyorsunuz.. kız ağzını açıyor ve senin ataların bize bunu yaptı diyip alakasız bir konuda bile böyle böyle kızı susturuyorlar.. Kız sadece nefes aldı ve karşılık olarak bir Alfin şunu dedi resmen "Oda tıpkı ataları gibi saygısız" Ne? What the fuck yaneeğ Kızımız bu durumu şöyle açıklıyor "Onların bir terazileri yoktu. Dinlemiyorlardı, doğrudan tarihe dayalı bir hüküm veriyorlardı. Yanlarından geçerken bile gözlerinde bu vardı..." Ayzerin sürekli "Bana bak bende neyin içine düştüğümüzun farkındayım ama ortama ayak uydurmaya çabala tarzı imalarından ve konuşmalarından kan dökme hevesim geldi resmen wjwjkw üstüme bir katillik çöktü neyin içine düştüğünün farkında bile değilsin yalandan yaşıyorsun kızım Novayı bir sal nokta .     Lala aşırı tatlısın yaa senin gibi bir perim olsaydı keşke hayatımdaki tek eksik bana yaptığım yanlışları yapmadan önce vurgulayıp duracak minik bir periymiş meğer <3 Hiçbir şekilde bir aksiyon yok gram heyecanlandıracak bir şey olmadı bu kısma kadar        Daha şimdiden Eris'ten finalle ilgili bir kalleşlik bekliyorum ortalığı karıştıracak başlarda sevimli ve sessiz duran karakter rolünü üstlenmiş gibi bir hava verdi.. 200 ♡☆ ************************************************** 2.Yarı: Nova sayfa 207 de hiç seçenek bırakmadan o kişiyle arandaki toksik bağları kesip attığın için alnından öpüyorum kuzum Pekala kitabın dünyasına girmiş bulunmaktayım ve evet beni kıpır kıpır eden bir aksiyon ufaktan baş göstermeye başladı.. Kitabın ilk yarı güncellemesinde herkes Amon'dan nefret etmiş ama nefret edecek kadar bile taktığım bir karakter değil demiştim ama.. Sanırım karakterden bende nefret edenler güruhuna katıldım az önce... Bu seri kaç kitapta tamamlanıyor herkes farklı bir şey diyor ama bittiği zaman gerçekten üzüleceğim çünkü Nova açık ara en sevdiğim kadın karakterlerden biri oldu. Hatta Nova'ya olan sevgimle kıyas yapabileceğim tek kadın karakter Throne of Glass'tan Celaena... "Ayzer benim hep hayaller içinde yaşadığımı ve gerçekliğe uyum sağlayamadığımı söylerdi ama bakın kim Alfinler diyarına sürülüp hiç yadırgamadan onlarla varisçilik oynuyordu.." (Ayzer cidden kızım bombastic side eye criminal...) Eveet kayıp lord Arın da kitaba dahil oldu 270.sayfalarda ama kitapta okuduğum en sıkıcı sayfalardı o kısımlar yani benim için 600 sayfaya eş değer uzunlukta geçti orayı okumam abartmıyorum rs ye girmemek için.. kendimi zor tuttum.. Sina gerçekten hoş bir karakter gibi yedirilmeye çalışılmış kitaba ama yaptığı hiç bir davranış ne hoşuma gidiyor ne samimi geliyor bana.. Kitaba Arın girdiğinden beri bu arada hâlâ sürünerek okuyorum.. Ne bu? daha yeni denk geldiğin bir kız için, uzun zamandır bu anı bekliyordum, su varisimden de bundan daha azını beklemezdim ,aferim su varisim.. şöyle su varisim.. böyle su varisim konuşmaları. Baya uzun sürdü kitabı bitirebilmem ama bugün izinliyim. Daha yeni uyandım ama akşama kadar bitirebileceğimi ve karakterler ve kitap hakkında net sonucumu ortaya koyabileceğimi düşünüyorum tabi 2.kitaba başlayınca fikirlerim ne kadar değişir bilemiyorum. Yine sinirlerimi bozan bir noktaya değinmek istiyorum. Kitapta olsun diye beklenilen şeylerin geçiştirilmesi ama diğer önemsiz detayların yüzlerce sayfayla anlatılması misal ; - Evet Amon dördüncü lord olarak gerçek anlamda sonunda ortama dahil oldu ama geri dönüşünün herkesi sarsması gereken bir olay olması gerekmiyormuydu? Beklentimizi bu kadar çıkarmışken :( ama hayır kendi aralarında sadece su lordunun hayata geri döndüğünün Toprak kralına ve halkına haber verilmesini söylüyorlar ve öylece biz onların surat ifadelerini içimizden düşünüyoruz herhalde kitaba yansıtmamış yazar çünkü.. -Daren'in hâlâ bulunduğu kabın şeklini alacak kadar sıvı olması ve her yanına geçtiği kişiyle 100 yıllık dostmuşçasına bir muhabbet beslemesi bu kadar sayfa okuduktan sonra göz devirmeme neden oluyor neler döndüğünü açıklasın ve tarafını seçsin bir zahmet.. "Ben tarafsız bölgeyim," dedi."Diyarı yıkmak istiyorsanız keyfiniz bilir." "Tam da senden beklenen hareket, Daren." (Syf 378) Senin de hep sinirlerin bozuluyor diyeceksiniz ama az önce hem Daren'le cok tatlı bir sohbet ettiler hem de Ardından Arın'ın bir kıskançlık krizine şahit oldum ikisinin de seksepalitesi yükseldi gözümde şuan Nora olmak istemezdim kızı anlıyorum.. Az önce Nora kendi deyimiyle çok büyük bir ihanete uğrayıp öfke patlaması yaşadı ve beraberinde tüm lordlara buna göz yumduğu için kin kustu ama ben gerizekalı olduğum için konuya tam muvafık olamadım.. 400 ♡☆ ************************************************** Peki sayfa 412'de Daren'in yaptığı şeye ne demeli spoiler olmasın diye söyleyemiyorum ama bu nasıl bir vurdumduymazlıktır.. İlk defa Arın'a hak vermemi sağladı; "Bu Daren için bile onursuzca bir hareketti," dedi. Sesi feryat eder gibi çıkmıştı.. Ama hojaaaa ne oluyor hojaaam hangi pozisyon? Buraya hemen Lala ve Nora'nın bir diyaloğu'nu koymak istiyorum; "Savaştan söz ediyorlar Nova," dedi kırılmış bir sesle. "Savaşın güzel bir yanı yoktur." (Şimdi kızımın hiç kaygan olmayan doğrudan yorumuna bakalım) "Keşke Su Krallığı'na saldırdıkları zaman da herkes böyle düşünseydi." (Nora'nın adalet anlayışı tam keyfime göre ilerliyor. Hangi konuda haklı olduğunu düşünüyorsa kimseye söz hakkı vermeden ağzına tıkıyor lafı ve bu çok hoşuma gidiyor kızım go girll) Sayfa 417 Daren benim başım eğilmedi koptu sayende çok teşekkür ediyorum artık beni de Nora'yı da bir sal gözünü seveyim yeterli tşk Nova'nın sayfa 419 da bihter ziyagil tadında Ayzer'e dağıttığı yargı öfff nefesimi tuttum okurken resmen parti kur oy vermeyen namussuzdur Gerçekten kafayı yememe milim kaldı Ayzer sen neyin kafasını yaşıyorsun? Biz bilmeden bir madde mi kullanıyorsun? Onca kötülüğün için de bulunup her emotional damage yaşadığında gelip Nora'ya ben senin arkadaşınım seni hiç yalnız bırakmadım demekte nereden çıkıyor . Nereden geliyor bu özguvenin temeli.. Bu kız rüya mı görüyor hangi an Nora'nın yanında durdun da karşındakilere sınır koyup Nora'nın tarafında olduğunu belirttin... böyle şeyler oldu da 500 sayfadır bizim mi haberimiz yok.. Ohaa sayfa 422'de Daren'in ortaya attığı fikir doğruysa bunca sayfa bir yalan üzerine kurulmuş.. Ooooo işte o meşhur alıntı buradaymış "Benden nefret etmene dayanabilirim ama onu seveceksin diye ödüm kopuyor."( Syf 423) Şu 400.sayfadan itibaren hızınıza yetişemedim be oğlum ne oluyor be ablam? Kötü bir şey yapmasa da Sina'nın tarzı kitabın ilk 300 sayfasına göre çok çok değişti.. Yani spoiler diye söyleyemediğim bir olay oldu ama onun dışında da çok bir şey değişmemesine rağmen davranışları 180 derece döndü.Nora'ya karşı arkadaşlıktan daha yakın bir bağ hissediyor gibiydi role benzemiyordu o olaydan sonra hem sebebim şuydu diyor ama sebebine göre diyaloglar da kurmuyor artık kızla karşılaştığında suratına bile bakmayacak elinde olsa da neyse... Sina sahnelerini bitsin diye okuyorum.. Belirsizlik beni öldürüyor Daren sahnelerinde ağlayacağım artık imdaat imdat! 520.sayfada olan şeyi ben nasıl düşünemedim sürekli iki şey arasında gidip geliyordum ama ya 3.bir şeyse kızımızın başına gelen... O kadar güzel ve masalsı fantastik sahneler okuyorum ki şuan.. Bir yazarın böyle hayal gücünü geliştirebilmesi sanattan başka bir şey gibi görünmüyor gözüme.. Sayfa 601 deki Nora'nın olgun bakış açısı, empatisi bu kadar güzel bir paragraf.. şuan duygusal bir topum.. 600♡☆ ************************************************** 72 sayfalık bir final kısmı kaldı onu da spoiler olmadan anlatabilirsem duygularımı anlatacağım okurken.. FİNAL Final beklemediğim bir tarzda geldiği için okurken bir şey yazmak aklıma gelmedi açıkçası ama şunu net bir şekilde diyebilirimki Nora spoiler olacağı için söyleyemediğim o gittiği yerde Arın gelince inanılmaz saçmaladı yani böyle bir bencillik Nora için söz konusu olamaz bütün savaşını haksız çıkarıyor o cümleleri neyse.. 1 puanı kırarken düşünmeme bile gerek kalmadı çünkü aklımdaki eksik veya fazla bulduğum sahnelerden az az kırınca kitabın sonunda 1 puan gitmiş oldu.. Ona rağmen kesinlikle benimde herkes gibi okuduğum en iyi Türk yapım bir fantastik seri olduğuna hem fikiriz ... 2.kitabın maratonuna an itibariyle başlıyorum beklemede kalın..
Edebiyat
Lordlar ve VarislerN. G. Kabal · Martı Yayınları · 202110,3bin okunma
·
369 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.