Açıkçası bu kitabı içerik olarak pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Kitap boyunca başkarakterin diğer insanlar hakkındaki olumsuz söylemlerini okuyup duruyorsunuz. Kimseden, hiçbir şeyden memnun değil. Zaten kitabın sonlarına doğru kız kardeşi ile geçen bir diyalokta kardeşi de ona: “Sen olan hiçbir şeyi sevmiyorsun zaten. Milyonlarca şeyi sevmiyorsun. Hadi sevdiğin bir şey söyle.” diyor. Holden geveliyor. Kitabın sonunda kendisi de pek çok insan hakkında konuştuğu için üzgün olduğunu belirtiyor. Sonuç olarak kitap oldukça akıcı, okuması kolay bir kitap ama içerik açısından bende sınıfta kaldı. Keyifli okumalar.