Yeryüzünde insanoğlunun sürekli ıstırap duygusu içinde yaşamasının bir tek nedeni var: mülkiyet.
Burada mülkiyet kavramını her iki anlamıyla da kullandığımızı belirtelim:
Birincisi, "sahip olmak", ikincisi ise, "sahip olduğumuz (u zannettiğimiz) şeyleri sürekli kılmaya çalışmak."