asphalt ribbons'dan dönüşüp ilk albümü yayımladıklarında dinler dinlemez vurulmuştum. o günden, 1993'ten itibaren en sevdiğim grup oldu tindersticks. her albümlerini aynı keyifle dinleyip sevdim. her konserlerine gittim. bazı şarkıları mıh gibi çaktım kalbime. yaratım sürecinde ilk üç albümden faydalanan roman onca yıldır dinlediğim şarkılar evrenini genişleten roman oldu. o evrenin eksik parçasını bulmuş gibi bulutların üstündeymişçesine okudum. çabuk bitmesin diye yaydım üç güne. hikayesi, şiirsel dili, üslubu ve melankolisiyle sevdim. koydum plakların yanına. grubu ve şarkıları bilmeyen için nasıl bir okuma olur bilmesem de ısrarla tavsiye ederim.