Öncelikle kitap bu ismin yanında 'Ayrı Yol' olarakda dilimize çevrilmiş ancak iki isminde kitaba pek de yakışmadığını belirtmek isterim. Olay örgüsünu oluşturma adına yazar maalesefki zayıf kalmış ve bence yazarın bu zayıflıktan haberi olmasına karşın felsefi boyutuyla ilgilenmiş. Bir çoğumuzun kendi içimizde basaramadigimiz dönüşüm sürecini yazar kendisine,çevresine ve eşine rağmen bunu başarma peşine düşmüş. Karşıtlık ilkesinden fazlaca yararlanıp sürekli bir şekilde değişikliklerle kendini avutmaya çalışmış ancak bu durum kısa sürüp arayışına devam etmiş. Özellikle yazar kahramanın bu arayışını sonuçlandırma çabasında olmayıp sürece odaklanması beni kitaba bağlayan tarafı. Bu süreci biraz felsefik birazda psikolojik olarak ele alıp toplumca bastırılması gereken bazı duygularla da mücadeleyi ortaya koymuş. Kahramanimiz İnsanlığın sonradan kazandığı ve medeniyet diye tabir edilen bazı yanlarını reddedip hayvani yanına sarılmasından ötürü( belli ölçüde) kitaba bu ismi vermiş olabilir.
Olay örgüsünün sizi kitaba baglamasini beklemeyin aksi durumda hayal kırıklığı kaçınılmaz olur. Çok olmasada ağır ve uzun cümlelerle derin duyguları güzel işlemiş özellikle otobiyografik bir dille bu duyguları yansıtmak büyük bir yazarın yapacağı bir yazım. İnsani bir çok duyguyu sürekli bir şekilde yaşayabileceğiniz bir kitap(yazarin hayatini okudugunuzda bunu normal karsilarsiniz). Şimdiden iyi okumalar.