·1016 syf.··Beğendi
···Okunma: 01 Mayıs 2023 23:25 Yüzüklerin efendisi her zaman benim için özel olmuştu. Ne yazık ki okuma imkanını çok geç buldum. Küçüklüğümden beri büyük bir hayranlığım vardı. Bu hayranlık yüzüklerin efendisi filmini ilk izlediğim ilkokul yıllarımdan başlıyor. Bir grup arkadaşım ile yüzüklerin efendisi hayranıydık. Sürekli filmleri tekrar tekrar izlerdik. Sadece izlemekle kalmaz, o zamanlar mahalle bakkalından aldığımız mukavvaları bir kaç kat keserek Urak-hai kılıcı yapardık. Bu kılıçlar ile dövüşürdük. Dışarıda yağmur yağdığı zaman hemen toplanır Helm's Deep savaşını canlandırırdık. Bir taraf yüksek bir yere Aragorn'un elflere söylediği sözleri bağırarak ok atar gibi yapardı. Diğer taraf ise Uruk-hai ler gibi ses çıkartarak saldırıya geçerdi. İnternet cafelere gider sürekli Middle Earth oyunun oynar, kendimizce sahneleri canlandırmaya çalışırdık. Çocukluğuma büyük bir dokunuşu vardır yüzüklerin efendisi ve orta dünya evreninin. Bu yüzdendir ki kitabını okumakta bu kadar geç kaldığım için pişmanlık duyarım. Buna rağmen çocukluğumda böyle güzel anılar bırakmamı sağlayan Tolkien'e teşekkürü bir borç bilirim. Filmlerini onlarca kez uzun versiyonu ile izlememe, replikleri ezberlememe rağmen kitabını okumak büyük bir keyif verdi bana. Filme göre o kadar olay ve farklılıklar var ki hem bazı şeyleri daha iyi anlıyorsunuz hem de yeni bir başlangıç gibi okumanızı sağlıyor. Tolkien'in yarattığı bu evrende o kadar güzel betimlemeler ve tanımlar var ki. İster istemez aklıma filmlerdeki sahneler gelmekte ancak bu yazılanları kafamda canlandırmamı engellemedi. Tolkien e ait çizimlere de bakarsanız onun gözünden bu evreni çok daha iyi anlayabilirsiniz. Howard Shore'un o mükemmel besteleri kafamda çalarken bir yandan olayları okumak beni daha çok kitabın içine çekti. Kendim yaşıyormuş gibi heyecan kattı. Kitapta anlatılan hikaye yeni okurlar için belki biraz fazla dallanmış gelebilir. Bazen bende olayları karıştırdım. Çünkü bu kitabı tamamen anlamak tek kitapla bitecek bir iş değil. Ama merak etmeyin Tolkien olayları birbirine bağlama konusunda gayet başarılı iş çıkarmış. Hiç eksik kaldığını hissettirmedi bana. Uzun süren bir okuma serüvenim oldu ancak hiç bir zaman "bundan önce ne olmuştu" diye geriye dönüp okuma ihtiyacı duymadım, hepsi kazındı bir kere. Karakterler arası etkileşim ve zamanla gelişen ilişkiler, güven çok iyi işlenmiş. Zor anlarda birbirine destek olma, özellikle Sam'in yaptığı fedakârlık.. çok etkileyici durumlar içinde kendinizi buluyorsunuz ve bunları anlatmak imkansız. Her türlü duyguyu size yaşatacağından emin olabilirsiniz. Hiç beklemediğiniz şekilde gelişen ve sonunda huzur bulduğunuz, bir yıldan fazla süren bir serüvene hazır olun. Keşke Tolkien bu yarattığı evreni bitirecek kadar uzun yaşasaydı. Bu benim için Tolkien evrenini keşfetmede daha sadece bir başlangıç, şimdi daha derinleri keşfetmeye gidiyorum - "Gittim ve Geldim"