Bilimin kendi amacını belirleyemeyeceği ve nötr olduğunu bilmekteyiz fakat belirli siyaset çerçevesinde nasıl sorunlara yol açabileceğini geçmişte birçok şekilde gördük (Atom bombası gibi). Gelişmelere yalnızca tek taraflı bakmak,felsefi ve ahlaki yönden değerlendirmemek tamiri mümkün olmayan hasarlara sebep olacağa benziyor. Kitapta bu düşünceyi açıklayan birçok örnek mevcut. Bir taraftan doku ve organ nakilleri ile hayat kurtarırken, diğer taraftan bunu ticarete dönüştüren sistem hiç durmadan işlemektedir. Ticaretin de ötesinde inancı sebebiyle diğer insanları bir organ fabrikasından farklı görmeyen ve istediği zaman Diğer insanların organlarını gasp eden zihniyet mevcut (İsrail örneği). Genetik müdahaleler ile bedensel kusursuz, zeki ve güçlü insan oluşturmanın dünya ve insanlığa ne faydası olacak diye sorguluyor insan. Nitekim nazi dönemi Almanya'sına baktığımızda saf ırk için neler yapıldığını görmekteyiz. Böylesi meseleler konusunda ciddi düşünmeyi sağlayacak kitap. Eksi yön olarak ise bazı konularda açık olmayan anlatım tercih edilmesi diyebilirim.