·268 syf.····Okunma: 07 Mayıs 2023 18:30 İletişim fakültesinde bir hoca olsaydım ve yeni başlayan öğrencilere hitap etseydim önerebileceğim ilk üç kitaptan biri olurdu herhalde.İletişimin her evresini anlatmış Cüceloğlu. Öldükten sonra ruhun ,yazdıkların,fikirlerinin insanların hayatlarına dokunması müthiş bir şey olsa gerek.Rahmetle...Üstün Dökmen 'in selam ver şiiri ile başlıyor kitap biz her şeye selam verelim de güler yüzle selamın karşılığını alabilecek miyiz bakalım? Bu ironik durum 30.sayfa da Tarık Bey üzerinden anlatılmış sen günaydın dersin seni hiç umursamaz bir şekilde yoluna bakar sonra Tarık Bey kendinisine bir hatırlatma yapar sürekli SEN YOKSUN MEVCUT DEĞİLSİN.
Cüceloğlunun kitaplarını okuya okuya bende şu algı gelişti insanları değerli hissettir var olduğunu fark ettir bende otobüse binerken günaydın diyorum ordaki mesajım şu sen bir hizmet veriyorsun bunun için teşekkür ederim çoğu zaman yarı ağız bir gnydn..Sonra bir gün bir beyefendi otobüsün arkasına döndü dedi sadece bir kişi. Her ne iş yapıyorsak olalım evet para karşılığı da olsa insan olarak fark edilmek ister. Doğar doğmaz seslere ,görüntülere doğuyoruz konuşamasakta büyük bir gözlemle nasıl davranmanız nasıl konuşmamız gerektiğini öğreniyoruz.Kimi zaman yanlış kimi zaman doğru Çatışma, savunma halindeyiz çoğu zaman iletişimde ya da maskelerle geziyoruz.Var olduğumuz gibi görünmemeye çalışarak tek kalan kuzuyu kurt kapar misali çok temkinliyiz.İç dünyasını yansıtan pek insan yok günümüzde ne var ki sözsüz iletişim dediğimiz olay yüz ifademiz ,hareketlerimiz bizi çabuk ele veriyor.12 bölümde iletişimi anlatan yazar kimi zaman sizi teste sokuyor kimi zaman örnekler vererek durumu açıklıyor.Bence iletişimin en önemli yanı , doğru iletişimin yanlış anlamaları düzeltmek. Hepimiz sürekli iletişim halindeyiz ama her gün birçoğumuz birbirini yanlış anlıyor. Çünkü içimizden geçenleri tam anlamıyla aktarmıyoruz, aktarsakta öfke kızgınlık egolar,iç çekişmeler yüzünden iletişimi kaybedip günlük sohbetten ilerisini göremiyoruz ya da sorun büyüyor sonra üstünü kapatalım aman keyfimiz bozulmasın:) Keyfimiz çok önemli (!) Sonra o keyif günden güne bozuluyor da fark etmesi geç oluyor.Genel olarak akıcı, farkındalık kazandıran bir kitap bazı yerleri ders kitabı niteliğinde biraz o bölümler sıktı ama genel olarak iyiydi. Alıntılara bakarak da okuyup okumayacağınıza karar verebilirsiniz. İyi okumalar.