İnanılmaz bir kitap bir halkın gelişmek için ihtiyacı olan her alana mercek tutulmuş. Eğitimsiz bir toplumun çürümeye mahkûm olduğunun altı defalarca çizilmiş. Finlandiya üzerinden ideal devletin, toplumu her konuda her alanda geliştirmekten geçtiğini anlatıyor. Kitabın 233. Sayfasından bir alıntı yapacağım. " Lise ve üniversite gençliği, halk öğretmenleri ve köy papazları, okuma yazma bilen işçiler ve köylüler, memurlar ve tüccarlar L. McDonald'ın kitabını satın alıyor, birkaç kişi akşamları bir araya gelerek, kitabı yüksek sesle okuyorlardı. Roman okur gibi aralıksız değil, bölüm bölüm, kısım kısım okuyarak, kendi aralarında uzun uzun ve ateşli bir şekilde tartışıyorlardı." İşte Beyaz Zambaklar Ülkesinde için hissettiğim tam olarak bu bence okullarda okutulup parça parça işlenmeli öğrencilerin eline verip roman okur gibi okunmamalı. Yazar kendi ülkesi için nasıl üzülüyor ve örnek gösteriyorsa aynı hisleri paylaştım. Günümüzde Singapur örnek gösterilebilir. Sürekli değişim ve gelişim içinde olmak hem kendimiz hem ülkemiz için çok önemli. Zaman akıp geçiyor ve bizim gençlerimiz tiktok ile zehirlenmeye devam ediyor. İçi bomboş bir eğitim amaçsız ve hedefsiz ordan oraya savrulan gençlerin yeniden dirilmesi gerekiyor. Bu bilinci aşılamak hepimizin görevi... Kitabın her başlığı ayrı değerli ve bir toplumu ayağa kaldıracak ana sorunları ele alıyor, yazar kitabı şuan yazmış olsaydı teknoloji trenini kaçırmayan milletlerin ilerde zirveye oturacağını da mutlaka eklerdi diye düşünüyorum.