Edebiyatımızın ilk romanı olan bu eserde birbirini seven iki gencin eski gelenek ve göreneklerin etkisiyle daha da kötüye giden olayların sürüklenişinin gözler önüne serildiği bir romandır.Açıkçası edebiyatımızdaki ilk roman olduğun çoğu unsur bakımından eksik bir romandır.Dolayısıyla fazla da bir yorumda bulanmayacağım.Edebiyatımızın olmazsa olmazlarından birisi olduğu için okumanızı öneririm.