Selam:)
Duygusal olanlar okumasınlar:(
Hüzünle okuyacağınız düşündüğüm bir kitapla geldim bu kez çünkü...
Özellikle yaşanmış ve şahit olduğumuz olayların kullanılması beni kitaba ne kadar hüzünlü olsa da çekmeyi başarır..
Yaşanmışlıkları sevenleri bekliyorum seveceğinizi düşünüyorum eserimizi:)
Kitabımıza gelecek olursak..
Kadınların,kız çocukların hor görüldüğü;her ne olursa olsun savaşçı anne babaların olduğu bir eser..
Biraz hüzün biraz nefretle okudum,sinirle çevirdim sayfaları..
Doğu kesim ne kadar gelişmiş olsakta hâlâ eski adetlerin,düşüncelerin olduğu kültürün devam ettiği bölge malesef(dışlama yapmıyorum yanlış anlaşılmasın)
Ve hikayemiz burada başlıyor.
Kız çocuklarına değer verilmeyen bölgede bir babanın kızlarıyla gurur duyduğu satırlar ve çevrenin ona karşı tutumu..
Bir babanın"kızlarım okusun kurtarsın kendini erkekler nasıl olsa kendini savunur,korur; kızlar başkasına muhtaç olmasın.."düşünceleriyle destek oluyor yavrularına..
Azze..
Baş kahramanımız.Babası sayesinde savaşçı ruhlu çünkü hayat daha anne karnındayken zor başladı onun için.
Babasına onun için ve ablaları için çok ayrı bir yerde.
Hani derler ya KIZLARIN İLK AŞKI BABASI diye bunu işleyeceksiniz yüreğinize satırlarda..
Baba ve kızlarının sevgisini okuyacaksınız..
Azze'nin ve ailesinin başta maddi sorunlarla savaşına şahit olacaksınız ve küllerinden doğmalarını bekleyeceksiniz..
Siz yaşanmış bir hayatı okuyacaksınız onunla gülüp,savaşırken belkide acıma hissi iz olacak hâlâ bu durumdaki insanlara..
Kitabın içeriğine çok girmek istemiyorum.
Ne söylesem hak kalır sanki her satırı duygularla bezeli çünkü..
Azze'nin en başından sonuna kadar neler yaşadığını görmek için öneriyorum kitabı çünkü kitabın son sayfasını çevirirken bir hastalıkla olan savaşta kaybedilecek...