Spoiler içerir.
Kitapta en sevdiğim kısım bana kişisel menkıbemi sorgulatması. Bu hayatta neyi gerçekleştirmek istiyorum ve buna kavuşmak ben de nasıl hissettirecek? Sanırım Santiago ile bunu sorgulamak mümkün. Hayallere kavuşmak, hayattaki amacını tamamlamak insanı korkutmaktadır. Kitabın 72. sayfasında geçen ‘ Düşümü gerçekleştirmekten korkuyorum, çünkü o zaman yaşamak için bir sebebim olmayacak’ sözleri herkesin korkusu değil midir?