Selam sevgili okur!
Toplamda iki cilt olan Max Frisch'in günlüklerinin ilk cildini bitirdim. İçerisinde 1946-1949 Yıllarına ait günlükleri yer alıyor. Kitabın adı günlük olduğu için öyle yazdım ancak günlük demeye de pek dilim varmıyor. Çünkü içerisinde bir anda uzun bir hikayeye ya da deneme tarzında metinlere denk geliyorsunuz. Diğer eserlerini okumadım ve özellikle bakış açısını tanımak adına bu kitabı okumaya karar verdim. Okudukça da doğru bir karar verdiğimi gördüm. Yazarın bakış açısını, hayat hakkında, dünya hakkında, diğer insanlar hakkında ve yaşamın her detayı hakkında fikirlerini öğrenebiliyorsunuz. Çok isabetli tespitleri vardı ve çoğu konu hakkında kendime yakın hissettiğim bir bakış açısı vardı. Tek sorun şu ki eserin çevirisi gerçekten kötüydü. belki de ilk defa bir kitap için bunu söylüyorum, hadsizlik etmek istemem ancak bir çok yeri anlayabilmek için tekrar tekrar okudum. Bu sorun yazarın dilinden kaynaklı olabilirdi eğer eserin tümünde aynı zorluk olsaydı. Bazı bölümler kolaylıkla anlaşılıyordu. Çeviri dışında keyif alarak okuduğum ve devamıı da yakın zamanda okumak istediğim bir eser olduğunu belirtmek isterim.
Herkese keyifli okumalar dilerim
İsterseniz YouTube kanalıma da bakabilirsiniz.
youtube.com/c/EL%C4%B0FBEGE...