Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Gönderi

[Çok İbadet Etmenin Şartları]
Yedinci Şart: İbadetlerin rükünleri, hakkını vererek yerine getirilmelidir. Horozun yem yediği gibi namaz kılarak namaz rek'atlarını çoğaltmak/çok namaz kılmak veya tertil ve tedebbür olmadan çok Kur'ân okumak ve benzeri şeyleri yapmak câiz değildir. Rasûlullah'ın (sav), "üç günden az bir sürede Kur'ân'ı okuyan onu anlamaz” hadisi* buna mahmuldür. Bu hadisi, Ebû Davud, Tirmizî ve başkaları, Abdullah b. Amr'dan rivayet etmişlerdir. Âlimlerden bir grup, bu hadisi delil alarak, üç günden daha kısa sürede Kur'ân'ı hatmetmenin mekruh olduğunu söylemişlerdir. Diğer âlimler ise, bu hadiste sevabı nefyeden bir ifade yoktur, bilakis anlamak nefyedilmektedir şeklinde yorumlamışlardır. İmam Tirmizî, el-Câmiu's-sahîh'inde şöyle demiştir: Bazı ilim ehli, Rasûlullah'dan (sav) rivayet edilen hadis sebebiysallallahu aleyhi ve sellem le, üç günden daha kısa bir sürede Kur'ân okunmaz demişlerdir. Bazı ilim ehli ise buna ruhsat vermişlerdir. Osman b. Affân'ın Vitir namazında tek rek'atta, Saîd b. Cübeyr'in ise Ka'be'de iki rek'atta** Kur'ân'ı hatmettiği rivayet edilmiştir. Kıraati tertil üzere yapmak ilim ehli tarafından daha iyi/ güzel görülmüştür.*** ____________________ *[Ebû Davud, "Salat" 325, 326; Tirmizî, "Kıraat" 13; İbn Mâce, "İkametü's-salat" 178; Ahmed, Müsned, II, 164, 193, 195; İbn Hibbân, es-Sahih, III, 35.] **Asıl olarak aldığımız kitabın iki baskısında da “iki rek'atta" şeklindedir. Tirmizî ve çeşitli şerhlerinde ise "tek rek'atta" şeklinde geçmektedir. İbn Allân, Şerhu'l Ezkâr'da, Saîd b. Cübeyr'in iki rek'atta, tek rek'atta ve dört rek'atta Kur'ân'ı hatmettiğiyle ilgili rivayetleri naklettikten sonra, "bu rivayetler, bunları farklı farkh vakitlerde yaptığı şeklinde cem/telif edilir" demektedir. [Tirmizî, "Kırâat" 13; İbn Allân, el-Fütûhâtü'r-Rabbâniyye, III, 234.] ***[Tirmizî, "Kıraat" 13.]
s. 125-126, 1. Baskı, Takdim YayıneviKitabı okudu
·
19 görüntüleme
Yorum yapabilmeniz için giriş yapmanız gerekmektedir.