İyi ki okumuşum dediğim kitaplardan biri. Bence kesinlikle okunmalı <3
10/10
·393 syf.··
Beğendi
·
2023 24. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 03 Mart 2023 15:52
Gerçekten çok beğendiğim bir kitaptı. Sade ve akışkan diliyle okuması eğlenceli ve sürükleyici bir kitaptı. Aynı zamanda aşk, gurur ve önyargı güzel bir dille anlatılmış. Özellikle Jane Austen'ın döneminin nadir kadın yazarlarından biri olması kitabı daha ilginç kılmış ve okunma sayısını etkilemiştir. Kızların mirastan yararlanamadığı bir düzende tek çarenin zengin koca olması kadınların durumunun vahimliğini gösteriyor. Aynı şekilde her dönemde aynı olan sosyetenin rezilliği de içler acısı. Bunlar kitabı okurken midemi bulandırsa da ana karakterlerimizin birbirlerine karşı olan hisleri ve kitapta çok az karşılaşabileceğimiz mantıklı ve ahlaklı davranışları okumaya devam etmemi sağladı. Benim en çok anlamadığım kısım ise kitabın ismi Gurur ve Önyargı olmasına rağmen neden ülkemizde Aşk ve Gurur olarak çevrildi? Sanırım bu durum bizim milletin her şeyin içine aşk sokma sevdasından kaynaklanıyor :D
Gurur ve ÖnyargıJane Austen · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202598bin okunma
·
25 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.