Kitapta birden fazla hikaye var . En çok Aziz Bey Hadisesini sevdim . Kitabın adını veren hikaye. Açıkçası diğer hikayelerde çok sıkıldım akmadı . Allah'tan kısaydılar. Aziz beye gelecek olursam . Kendisini çok bencil buldum . Sadece kendi aşkı kendi musikisi ve kendi kederi varmış gibi davrandı.Sevgilisinin peşinden başka ülkeye gitti annesi öldü babası ona küstü sevgilisi de yüzüne bakmadı. Döndü ve Vuslat ile evlendi ama onu sevmedi . Değerini ölünce anladı . Onun yasını tuttuğu için çalıştığı meyhanede tamburuyla sürekli kederli şarkılar çaldı . Patronu Zeki de müşteriye uygun çalmasını isteyince hep kendi bildiğini okudu. Sonuç Zeki, Aziz Beyi bir güzel dövüp kovdu . Sonu üzücüydü ama Aziz bey hak etti diye düşünüyorum