8/10
·57 syf.··
Beğendi
·
2023 10. kitabı
·
24 saatte okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2023 13:02
Franz Kafka'nın neden Kafka olduğunu anlayacağınız bir kitap. Bu mektup alıcısına yani babasına hiçbir zaman ulaşamamış ama biz okurlara ulaşarak bazı şeyler öğretiyor. Kafka yaşadıklarından, tercihlerinden dolayı babasını - haklı olarak- suçluyor ama gerektiği yerde onun hakkını da veriyor. Fark etmeden "Nasıl bir ebeveyn olunmaması gerek!" dersini veriyor. Ebeveynlik zor bir görev, insanın iradesi ve tercihleriyle birebir alakalı bir süreç. Ve insan bir çocuğu yetiştirirken kendi travmalarını bir yansıma olarak da kullanabiliyor. Ama bu durum asla ebeveynin çocuğuna kötü davranmasına bir bahane olamaz. Özellikle yerleşmiş bir ebeveynlik anlayışı var ki; o da küçümseyici, aşağılayıcı bir tavır takınarak çocuğa doğruyu gösterebileceklerini düşünen ebeveynler... Bunu da 'Ben doğruyu yapıyorum, yanlış hiçbir şey yapmadım' diyerek savuşturabilirler. Sanılanın aksine çoğumuz böyle ebeveynler tarafından büyütüldük. Kafka da şu şekilde anlatıyor bunu babasına: "Alaylı eğitmeye ayrı bir güvenin vardı, benim üzerimdeki üstünlüğüne en uygun olan yöntem de buydu. Uyarıların genelde, 'Bunu şöyle ya da şöyle yapamaz mısın? Hemen fazla mı geldi yoksa? Buna vaktin yoktur tabii?' tarzında ya da benzer şekilde olurdu." Umarım her ebeveyn ve ebeveyn olmaya karar vermiş ki sağlıklı çocuklar için önce kendini değiştirip doğru adımlar atar.
Babaya MektupFranz Kafka · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202254,1bin okunma
·
22 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.