"Araplar deve eti yediler, onlardan kıskançlık ve sertlik aldılar. Türkler ise at eti yediler, onlardan sertlik, hırçınlık ve güçlerinden aldılar. Batılılar ise domuz eti yediler ve ondan deyyusluk, yani eşlerini kıskanmama özelliğini aldılar. Afrikalılar maymunların etlerinden yediler, onların neşelerinden aldılar. Kim hangi hayvanla yakınlık kurduysa o hayvanın yaratılışından ve ahlâkından aldı. Ve onlar hayvanların etlerinden yediklerinde elbette bu benzerlik daha da arttı. Ve biz günümüzde tavuk yemeyi çoğalttık. Biz tavuk eti yedik ve sürekli tavuk gibi gıdakladık! (Horoz gibi) öttük! Ve biz tavuklardan korkaklığı, rezilliği ve boyun eğmeyi aldık. Gökyüzünde yükseklerde uçamadan sadece tavuk gibi gıdaklamalarını ve gevezelik yapma özelliklerini aldık."