kitap anlatımı aslında sevdiğim tarzda, o dönemi anlatan kitapları seviyorum ve aynı zamanda vermek istediği mesajı da. bu yüzden de başlarda bu kitabın oldukça ilgi çekici ve florentino ariza'nın fermina daza'ya kara bir sevdayla tutuşmuş olduğunu düşünsem de aslında florentino'nun aslında ne kadar midesiz olduğunu anladım. küçük kızlara bile şehvet duyan bir karakter olmasaydı bu kitaba olan saygım fazla olacaktı. fermina daza'ya olan takıntısından dolayı ve fermina'nın kocası urbino'nun bile karısını aldatmasından dolayı erkeklere olan minicik bir güvenim varsa da silindi. başlarda iki erkek karakteri de çok sevmiş ve saygı duymuştum ama pek saygıyı hak ettiklerini düşünmüyorum artık. yine de doktor orbino, takıntılı ve 7'den 70'e tüm kadınları cinsel obje olarak gören florentino'dan çok daha iyi. fermina daza ve kitaptaki diğer kadınlar çok büyük bir özrü hak ediyor.