Acaba bu George Orwell yani gerçek adıyla Eric Arthur Blair kötü güçlerin yaratıcı yazarı mıydı. Yazdığı her şeyin gerçek olduğunu ya da gerçekleştirilmeye çalışıldığını görüyoruz. -Ya da bazılarımız kör maymunu oynayabilir- Bu kitabı yazmasaydi bu seytanliklar belki de bu kötülerin aklına gelmeyecekti.Bunu yazmakla bize fenalık mi ettin ey yazar. Ya da bu kötülerin aklı zaten şeytanlığa çalışacaktı da sen bizim gözümüzü mü açtın. Bilmiyorum ama bugüne kadar teoride kalan acaba öyle miydi denilen durumlar baya baya öyleymiş. Ve maalesef bu kitabı okuduktan sonra rahat uyuyabilen varsa alkış