·1025 syf.··Beğendi
···Okunma: 26 Haziran 2023 18:37 Evet sevgili okurlar, uzun zamandır okumak istediğim Karamazom Kardeşler´i sonunda okuyup bitirdim. Dostoyevski gerçekten inanılmaz bir yazar. Bu kadar olay örgüsünü, bu kadar kelimeyi bir araya getirmek insan üstü bir başarı ki zaten mükemmel bir yazar olduğunu görüyoruz yaşayan devlerden. Okuken bu kadar kalın kitabı sıkılır mıyım diye hiç düşünmedim zaten okutuyor kendini. Olayların, düşüncelerin içinde sende romanla birlikte akıyorsun. Yaz tatilinde bitireceğiniz, yaz tatilimi nasıl faydalı geçiririm diyorsan sende okumaya başlamalısın.
Kitabın konusu: Fyodor Pavlovich Karamazov;3’ü bilinen ve 1’i gayri meşru olan toplamda 4 çocuğu vardır, kadın düşkünü, sorumsuz bir koca ve babadır. Pavlovich çok çapkın bir karakterdir. İlk evliliği sayesinde zengin karısının servetini devralmış ve Dimitri adında bir oğlu olmuştur. Ama çok kötü muamele gören kadın her şeyi bırakıp kaçmakta çareyi bulur ancak daha sonraları yokluk ve acı içinde ölür. İlk karısı ölen Pavloviç ikinci kez evleniyor. Ivan ve Aleksey (Alyosha) adında iki oğlu daha olur. Pavlovich’in ikinci karısı, ikinci karısına karşı hantal olduğu ve öldüğü için artık ona katlanamıyordu. Bu arada Pavlovich, Meczup Lizaveta Smerdyasçaya’nın gayri meşru çocuğu olur. Buddha onun dördüncü oğlu ve adı Paveldir. Evin yandaşlarına teslim edilir ve yetiştirilir ve evde uşak olarak çalışır. Dimitri subay olur ama devam edemez. Ivan üniversitede okurken para kazanmak için gazete ve dergilere makaleler yazıyor. Alexi rahip olur, Ivan’ın tersi dini görüşe sahiptir. Dimitri ve babası anlaşamıyor. O bölgede Gruşenka adında cilveli bir kadın var ve bütün erkekler ona hayran vaziyettedir. Baba ve oğul hem onunla birlikte olmak ister ve istekleri daha fazla kopukluğa ve nefrete dönüşür, bu nedenle aralarındaki çatışma asla bitmez. ve bir gece babanın öldürülmesiyle Dimtri tutuklanır ve yargılama aşaması başlar. Mahkemeye o yörenin bütün insanları gelir. belkide yazar sadece Dimriyi değil o halkı gelenekleri ve bozulmuş düzeni yargılıyordu.
romanda olay o kadar fazla ki nerden neyi anlatacağımı bilemiyorum. herkese iyi okumalar.