Kitabı okurken kendimle tartışıyormuşum gibi hissettim. Yaşama dair aklımda dönenlerdi sanki. Ve tuhaf olan hem İvan Dmitriç'in hem de doktorun düşencelerine sahip olmam. Yani insanın kendisiyle yaptığı bir tartışma gibi. Doktorun yanıldığını tecrübe etmesi ise ayrı bir sarstı beni.