Bu arada Roma İmparatorluğu topraklarında ve 427 yılında Konstantinopolis Patrikliğine seçilen Antakyalı(7) Mar Nastur († 451'den sonra),(8) kendi adıyla tanınan yanlış öğreti Nasturi- lik nedeniyle III. Ekümenik Efes Konsili'nde yargılandı ve savunduğu düşünce mahkûm edildi. Tarsuslu Diyodoros († 394) ve öğrencisi Mepsuestiyalı Teodoros'un († 429) öğretilerine da- yanan Nastur, sonsuz Tanrıoğlu (Söz)(9) ile insan İsa-Mesih'i tek bir zahiri (dış görünüşüne göre, çev.) doğada birleştiren bir öğretiyi temsil ediyordu. Vaazlarında sert bir biçimde Mer- yem'e verilen Teotokos (Tanrı Annesi) adını redetti; Meryem olsa olsa İsa-Mesih annesi adıyla adlandırılabilirdi. Roma'nın Suriye (10) eyaletindeki Urfa (Urhoy) kenti bir zamanlar Doğu Süryani Tanrıbilimi Okulu'nun çıkış noktası olmuştu; "Pers- ler'in Okulu" bu kez de bütün Aram Hıristiyanlığı'ndan çıkan bu yeni sapkınlığın propoganda merkezi oldu.