Puan vermedi·168 syf.··Beğendi
···Okunma: 29 Haziran 2023 01:36 İrlanda edebiyatı bu aralar benim parlayan yıldızım. Dönem dönem bazı ülke edebiyatlarina sarıyorum ( Latinler favorim o hep oyle). Yazarı ilk Böyle Küçük Şeyler novellası ile tanımıştım. O da zaman geçtikçe zihinde devleşen mini bir eserdi ve güzeldi. Bu öyküleri de dün gece bitirdim ve zihnimde dönüp duruyorlar. Birçoğu çok güzeldi, iki tanesi bende çok yer etmedi onların dışındakilere bayıldım. Bir kere İrlanda zihnimde canlı daha çok taşraları ile. Yazar okuru oraya götürmeyi başarmış. Bazı öykülerinde sıradan bazılarında enteresan tipler olsa da hepsinin efsunlu bir yanı vardı bence. Aile, evlilik,yalnızlık, geçim, taşra, İrlanda konu edilse de her öyküde biraz da alttan alttan "kadın" vurgusu vardı. Evliliğin, toplumun, ailenin, erilliğin altında ezilen kadınlar çoğu öyküde kendine yer bulmuştu. Karakterler genelde yaralı çoğu ise karanlık bir yanı, gizemi olan tiplerdi. Her ne kadar eser çağdaş İrlanda edebiyatının ürünü olsa da bazı öyküler benim için zaman mefhumundan bağımsız gibiydi yani öyküyü alıp başka zamana koysalar yine abes durmazdı.Öykülerin bazılarında büyülü bir atmosfer vardı sanki. Yazarın sade ama zengin, nahif diline, betimlemelerine bayıldım. Kitabı sevdim, baskı kalitesi de epey iyiydi.