Neden Ademoğlu Yaşamayı Seçti ve Sevgi İyileştirir Mi?
8/10
·99 syf.··
Beğendi
·
2023 77. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 30 Haziran 2023 04:04
Dün gece o kadar sinirli ve hırslı idim ki.Sabah ezanına kadar kitap okumakla geçti. Bu arada 3 kitap bitmiş Martha ile Hanwell Bu Hikâye Senden Uzun Osman Yazıcı Bartleby ve bir kitaba Neruda'nın Postacısı başlamış oldum. Yazıcı Bartleby bana aslında bu noktada yatıştırıcı ve yaralı zihnime merhem olacak bir slogan ile beni şaşırttı."Yapmamayı tercih ederim."Bu çok basit geliyor dimi başta sonra bu kelimeleri tekrar tekrar okuduğunuzda önce kendime karşı bir öz eleştiri de bulundum.Bir anne olarak çocuklarıma derslerini yapmalısın,yemeğini yemelisin, şunu şöyle yaparsan bak daha az zarar görür yada senin için böyle yapman daha uygun olacaktır, hayırlı olacaktır diye binlerce ihtimali onlara dikte ediyorum birçok ebeveyn gibi.Oysa o şeyi yapmamak o yemeği yememek vs vs..gibi bireysel birçok hakka zaten sahipler.Bu kitapta da insanoğlu yönlendirilmesi ömrü boyunca yaşamsal faaliyetlerini sürdürmek adına şahsi birçok vasfını kısıtlamak, sevmese de uymak,içi kan ağlasada gülmek zorunda. Fakat bunları yapmadığı takdirde bir ötekileştirme kaçınılmaz gözüküyor.Nasıl böyle düşünürsünden başlayan sözler sizin kendi özbenliğinizin yokolmasına kadar varabiliyor. Herman Melville çağına göre inanılmaz bir eser ortaya koyuyor elbette hataları ve kurguda kafanıza oturmayan noktalar olabiliyor.Temelde Tevrat ile bütünleşmiş bir noktada duruyoruz "Sevmek". " İnsanın birbirini sevmesi"bu emir bize tüm bu olanları insani olarak akıl çerçevesinde oturup durulup sakinleşmenizi sağlıyor. Kesinlikle okunmalı..
Edebiyat-Düşünce
Yazıcı BartlebyHerman Melville · İletişim Yayınları · 202115,5bin okunma
·
234 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.