Suç ve Cezaya farklı bir bakış…
9/10
·74 syf.··
Beğendi
·
2023 192. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 03 Temmuz 2023 23:53
Islahat adlı kitabın benim için farklı bir önemi var. Çünkü daha önce hiç play kitap uygulaması üzerinden bir kitap okumamıştım. Bu benim için güzel ve farklı bir deneyim oldu. Eğer önyargıları olan varsa bu konuda ben çok rahat bir şekilde kitabı okuduğumu söylemek isterim. Islahat kavramına değinmek istiyorum önce kelime anlamı ‘Düzeltim’ ‘Düzeltme’ demektir. Kitaptaki konuda eşitlik, adalet, insanlık adına bir düzenlemeden, iyileştirmeden bahsediliyor. Suç ve ceza kavramlarına farklı bir bakış açısı getirilmiş. Bir nevi hayali bir sistem yaratılmak istenmiş. Yapılan bir suçun karşılığında çekilen ceza aynısı. Aslında olması gereken de bu fakat gerçek hayatta böyle değil. Ne yazık ki kanun ve yasalara baktığımızda ciddi bir yetersizlik ve tutarsızlık var . Bu konu üzerine vurgu yapılması güzel düşünülmüş. “Engelli insan” toplumun en hassas konulardan birisi. Öncelikle bu hassas konuya duyarlı davranarak ele alıp işleyerek, bir hikaye meydana getirdiği için yazara teşekkür ederim. Bu içerikteki kitapların daha çok yazılmasını umuyorum. Kitapta işitme engelli bir kız çocuğunu anlatıyor. Ama tüm engelli bireyler için genel bir yorum yapmak isterim. Hayat herkes için zorlu bir yoldur ama bir engelli birey için çok daha fazla zor ve yorucudur. Sadece hayatla mücadele etmekle kalmaz, önyargıları da yıkmak zorunda kalır. Oysaki bazıları için bu durum pek de önemsenmez. Fakat unutmamalıyız ki hepimiz birer engelli adayıyız. Bu yüzden empati kurmak çok önemli. Sosyal hayata katabilmek, toplumsal yaşamın her alanında tüm imkanları sunabilmek her bireyin görevidir. Çünkü engelli insanları yok saymak, insanlığı yok saymakla aynıdır. Engelli insanların hiçbir farkı yoktur. Asıl engel, insanların kafasındadır. Bizim farkımız insanlığımız olmalı. Kitabı ele alacak olursam çok akıcı bir üslupla anlatılmış. Sade bir dil kullanılmış. Okuması kolay olsa da, içeriği bakımdan derinliği olan bir kitap. Duygu yoğunluğu çok fazlaydı İnsanın içine işliyor, hafızasında yer ediniyor. Etkilenmemek mümkün değil. Özetle çok beğendim ve çabuk okudum. Keşke kitap basılmış da olsaydı. Kitaplığımda olmasını istediğim bir eser. Mutlaka okumanızı da tavsiye ederim.
IslahatSelahattin Tomar · Selahattin Tomar · 2022655 okunma
·
666 Gösterim
2 Yorum
Lütfen giriş yapınız.
ELissa
Gönderi Sahibi
Ben teşekkür ederim çok güzel bir kitap yazdığınız için bu sayede bizde okuma fırsatı bulduk ayrıca basılma konusu ile de şimdiden müjdeyide almış olduk ve basıldığı takdirde bende kesinlikle almak isterim başarılarınızın da devam etmesini diliyorum...
İlginiz ve değerli görüşleriniz için çok teşekkür ederim 🌼 Basılma konusu ile ilgili yakın zamanda adımlar atmaya karar verdim artık.