·272 syf.··Beğendi
···Okunma: 03 Temmuz 2023 14:01 Okuduğum en iyi bilim kurgu romanıydı diyebilirim. 1932 yılında yazılmasına rağmen günümüz hatta günümüzden de daha ileri çağ ve çağın getirdiklerinden bahsetmektedir. Teknoloji hayatımıza girdikçe günümüz ilerledikçe insan yaşamındaki değişimleri göz önüne sunuyor. Öncelikle insanlar robot misali fabrikalarda üretilen tamamen çocuk doğurmak dünyaya getirmek makinelerin elinde olan bir sisteme dayalı.kitabı okurken bir tavuk üretim fabrikasını anlatıyor gibi hissettim oysa insanların yetiştirilmesi dünyaya getirilmesi hatta kişilerin çiftleşmesi bile bir program bir sisteme dayalı. Birey kendi benliğinden kimliğinden çıkmış herkes herkesin içindir anlayışı mevcuttur. Ve bu düzene uygarlık adı verilmiştir. Bir de eksi çağları ima eden Vahşi adında bir karakter vardır. Bu kişi dine bağlı geleneksel bir birey olarak cesur yeni dünyaya Ayak uyduramayışını eski ile yeni arasındaki uçurumu burada gözler önüne sermektedir. Kitapta çok detay yer yer çok karmaşa var birini anlatsam biri eksik kalır. O yüzden oturup detayıyla sizin okumanızı tavsiye ederim