Genç Werther'in Acıları Ah werterim,nasıl incelemeye başlanır bilmiyorum ama senin için birşeyler yazmaya çalışacağım.senin hikayeni okurken Cemal Süreyya’nın şu sözleri aklıma geldi:tek yanlı aşk,ne çok şiir yazdırırmış, Tek yanlı aşk kişiyi nasıl aptallaştırıyor,Nasıl unutmuşum senin bir başkasını sevdiğini.Aslında bu dizeler o kitaptan bir alıntı gibi,bundan sonrası spoiller içerebilir.wertherim ailesinden uzak yere tasınırken nerden bilebilirdi lotteye aşık olacagından ve de bunun onun için ölum olacağını,belki bilseydi aşık olmazdı,çünkü insan aşık olduğu yaşta kalır ve ölür.Werther yorgun duraktan binmiştin,zaten yorgundun,en gizli yerinde lotteye aşık oldun,sırf bu yüzden kaybedermi insan,kaybetti canım werterim.albert; Senin silahınla vurmadı kendisini,küçük küçük adımlarla sancı ile kıvranırken yatakta sonra gerisi sokakta kanıyordu ve sırf bu yüzden öldü wertherim
,zaten yaşmakla yenik sayılmıyacakmıydın,tenin soğudu ve su an senden bahsediyorum,ve senin bu sözlerinle ilk incelememi bitiriyorum: Bazen aklım almıyor; onu yalnızca ben, hem de öylesine içten, öylesine dolu dolu severken, ondan başka hiçbir şey görmez, bilmezken, ondan başka hiçbir varlığım yokken, nasıl olur da onu bir başkası da sever, sevebilir?