az once bitirmis oldugum kitaptir. bazi bolumlerinde yogun duygulardan dolayi okumaya devam edemedigim, bazi bolumlerindeyse heyecanla sayfalari cevirdigim bir kitap oldu. ahmet cemilin ailesi, matbaadaki yasantisi, hayalleri ve eseri altinda epey ders tasiyor. bazi bolumlerinde raci sebebiyetiyle tebessumlerim cok ozeldir. ilerde kitabin ismini duyarsam veyahut kitabi elime alirsam ilk aklima gelen sey raci ve raci ile ahmet cemilin atismasi olur. ahmet cemilin raci'ye merhamet dolu yaklasimi ayni zamanda raci'nin de bir o kadar kin dolu yaklasimi bu kitabin benim icin belirgin ozellikleridir. ayni zamanda romanin epey huzunlu taraflari da var tabii ki okuyucularini aglatabilen -ben de dahil- diyecegim odur ki, her yonuyle cok guzel bir roman. okursaniz kesinlikle pisman olmazsiniz.