9/10
·480 syf.··
Beğendi
·
2023 27. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 17 Temmuz 2023 01:54
Ah Sümerliler olunca bir de o kitap fantastik olunca ne de güzel oluyor :) ülkemizde fantastik kurgu anlamında baya gelişmeler var. Yazarımız da bu konuda fena değil. Film tadında bir kitap okudum ama devamı olduğunu bilmiyordum tek kitap sanıyordum. Şimdi gel de ikinci kitabı almayı bekle :/ meraktan çatlarım sanırım. Yazarın dili gayet iyi. Kitap sürükleyici de. Fakat kitabın başları biraz karmaşık olmuş. Çünkü karakterlerin olaylarını okuyoruz ayrı ayrı ve isim fazlalığı olunca biraz akılda tutmak zor oluyor haliyle. Bu nedenle kitabın yarısından sonra karakterlere aşina olup birbirleriyle olan bağlantılarını çözebiliyorsunuz. Yazar değişik bir tarz denemiş ve birbirine bağlayabilmiş. Kitabın konusuna değinince ne demek istediğimi anlayacaksınız. Kitap efsanevi Dilmun’dan gelen son gemideki çocukların yaşadıkları, bu çocukları arayan Biz tarikatını, bir yandan Ab-ı hayatı arayan tipler, yine ölümsüzlüğü arayan tiplerin aynı zamanda Dilmunluları da araması, çünkü ölümsüzlüğü yaşayan son kişinin yani Dilmun kralının bu sırrı bir tabletle beraber gömülmesiyle bu tabletin sadece Dilmun’da yaşayan kişilerin okuyabilmesi, anlatılan karakterlerin hep bir ortak noktası olup bir şekilde birbirine bağlanabilmesi, bir yandan büyücüler, bir yandan değişik canlılar, bir yandan Anunnaki efsaneleri :) , Sümer yaşayışları, vs güzel bir kitap olmuş. Ara ara yazar Anunnaki efsanelerinden özellikle İnanna , Ereşkial ve Dumuzi’den de bahsetmeden geçmemiş. Geçmiş kralların uzun yaşayışlarından da bilgi vermiş, bol bol tabletlerin olduğundan. Nuh efsanesinin aslını yani Ziusudra’n diğer adı Utnapishtim’den de bahsediyor. Enki’nin yardımlarıyla hayatta kalan insan neslinden.. Demeden geçemeyeceğim bir nokta var. Bir yerde Enki’nin İnanna’nın babası olduğu ibaresi geçmiş fakat bu yanlış bir bilgidir. İnanna Enlil’nin soyundan gelmektedir. Belki de büyüğü olarak baba ibaresi kullanmış olabilir yazar bilemiyorum tabi ama genel olarak beğendiğim bir kitap oldu. Hem de ilgimi çeken bir medeniyet üzerine olması benim için ayrıca artı oldu. Kitabın başları karmaşık olsa da, ilk bölümde anlatılan Gezgin’in üslubunu çok beğenmesem de (ki diğer bölümlerinde değişiyo bu üslup) tavsiye edeceğim bir kitap olmuş. Umarım en kısa zamanda ikinci kitabı okuyabilirim… sonunu merak ediyorum.
Ab-ı HayatGöksun Virlan · Kitapyurdu Doğrudan Yayıncılık (KDY) · 202050 okunma
·
56 Gösterim
Yorumlar
Lütfen giriş yapınız.